دنیا چاپ

نکاتی مهم در اصول طراحی فاکتور فروش

نکاتی مهم در اصول طراحی فاکتور فروش

فاکتور فروش در اصل سندی است که هنگام خرید، مشتری از سمت فروشنده تحویل می‌گیرد، که محتویات ثبت‌شده در آن شامل محصولات خریداری‌شده به همراه تعداد و قیمت آن‌ها است. این سند از دید فروشنده، فاکتور فروش و از دید خریدار، فاکتور خرید محسوب می‌شود. در اصول طراحی فاکتور فروش، موارد زیر از المان‌های اصلی آن می‌باشد.

  • مشخصات فروشنده
  • مشخصات خریدار
  • تاریخ خرید
  • نوع کالا
  • قیمت هر واحد کالای خریداری‌شده
  • قیمت کل

چگونگی تهیه فاکتور فروش

به‌منظور چاپ و تهیه کردن انواع فاکتور فروش، بهترین روش، استفاده از نرم‌افزارهای حسابداری است. با استفاده از این نرم‌افزارها شما می‌توانید انواع فاکتورهای فروش مانند فاکتور فروشگاهی، فاکتورهای رسمی، پیش‌فاکتور، فاکتور غیررسمی، فاکتور انبارداری، فاکتور شخصی و … را به‌راحتی تهیه و صادر نمایید.

فاکتور بر اساس نوع طراحی

فاکتورها ازنظر طراحی به دو دسته سربرگ‌دار و بدون سربرگ تقسیم می‌شوند.
برای تهیه فاکتورهای بدون سربرگ می‌توانید با مراجعه به فروشگاه‌های لوازم‌التحریر و فروشگاه‌های لوازم اداری آن‌ها را خریداری کنید. ولی اگر شما فاکتور خاصی برای شرکت و مجموعه خود می‌خواهید می‌توانید با توجه به طراحی اصول فاکتور، نسبت به طراحی و چاپ فاکتور سربرگ‌دار یا فاکتور بدون سربرگ اقدام نمایید.

طراحی فاکتور فروش

معمولاً فاکتور فروش را با یک طراحی زیبا، ساده و حرفه‌ای با توجه به اصول طراحی فاکتور انجام می‌دهند. این فاکتور با استفاده از یک طراحی بسیار ساده، با رنگی خنثی و آرام البته بسته به سلیقه مشتری طراحی می‌شود و قسمت‌هایی از طرح که لازم است روی آن تأکید انجام شود، انتخاب و متناسب با بقیه‌ی طرح فاکتور برجسته‌سازی انجام می‌شود.

اصول مهم طراحی فاکتور فروش

فاکتور فروش از اصلی‌ترین و مهم‌ترین اسناد است که وجود آن باعث می‌شود هر سازمان توانایی آن را داشته باشد برای پیگیری جریان مالی ِ هر ارگان و شرکتی از آن استفاده کند. چاپ فاکتور به شما کمک می‌کند تا حساب‌های خروجی و انواع دریافتی را به‌عنوان اسناد قانونی و قابل‌پیگیری و دارای کد رهگیری که مخصوص به هر فاکتور است را داشته باشید تا بتوانید به سهولت از کسب‌وکار خود به‌طور قانونی و شفاف محافظت کنید.

اندازه فاکتور

اندازه فاکتور در مرحله چاپ فاکتور بسیار مهم است. برای اینکه بتوانید به‌درستی فاکتورهای فروش را سایزبندی کنید اندازه‌های استاندارد و تعریف‌شده‌ای وجود دارد که با رعایت آن‌ها می‌توان طراحی فاکتور و اندازه فاکتور را به‌درستی انجام دهید. برای اندازه فاکتورهای فروش ابعاد و سایزهای استانداردی وجود دارد مانند: A3،A4، A5،A6، B4، B6، B5
البته باید بدانید که به‌غیراز فاکتورهایی که باید به ارگان‌های خاص و سازمان مالیات و دارایی ارائه دهید، شما می‌توانید الباقی فاکتورهای فروش را به ابعاد دلخواهی که مدنظرتان است طراحی و چاپ کنید.

کاغذ استاندارد چاپ فاکتور

برای چاپ فاکتور از انواع کاغذهای تحریر 80 گرم، الوان 60 و 80 گرم و همین‌طور کاغذ کاربن‌دار که بدون نیاز به قرار دادن کاربن زیر برگه، نوشته‌های شما روی برگه زیرین نیز چاپ می‌شود مورداستفاده قرار می‌گیرد.

رنگ فاکتور فروش

در اصول طرحی فاکتور، رنگ فاکتورها را می‌توان به‌صورت: تک‌رنگ، سیاه‌وسفید، چاپ دورنگ، چاپ چهار رنگ که شامل رنگ‌های آبی، قرمز، زرد و مشکی می‌شود، طراحی کرد. شما می‌توانید برای مشاوره و راهنمایی و پاسخ به سؤالات خود درباره طراحی فاکتور و اندازه فاکتور با کارشناسان ما در گروه دنیا چاپ تماس حاصل فرمایید. و یا از قسمت کامنت های همین مقاله سؤال خود را بپرسید.

کلام آخر

فاکتور فروش برای شرکت و مجموعه شما نشان‌دهنده‌ی نوع محصول، قیمت و تعداد محصولات شما است و از اهمیت بسزایی برخوردار است به دلیل اینکه مانند کارت ویزیت عمل می‌کند و می‌تواند نشان‌دهنده‌ی اصالت برند شما باشد. بنابراین باید به طراحی فاکتور فروش خود اهمیت دهید.

  • اگر به دنبال یک فاکتور فروش خاص و حرفه‌ای برای کسب‌وکارتان هستید، دنیا چاپ بهترین گزینه برای طراحی و چاپ فاکتور فروش ِ مدنظر شما است.
  • همچنین اگر به‌دنبال کسب اطلاعات بیشتری درخصوص طراحی فاکتور هستید، می‎‌توانید سایر مقالات فاکتور را بررسی کنید.
  • و البته که اگر کمی با فتوشاپ آشنایی داشته باشید، خودتان می‌توانید از طرح‌های لایه باز فاکتور فروش، یکی را انتخاب کرده و فاکتوری جذاب برای کسب‌وکارتان تدارک ببینید.

دیدگاه‌ها (2)

  • دیدگاه های فینگلیش تایید نخواهند شد.
  • دیدگاه های نامرتبط به مطلب تایید نخواهد شد.
  • از درج دیدگاه های تکراری پرهیز نمایید.

*
*

    امیرحسین احدی مهمان خرداد 7, 1401 پاسخ

    ممنون از محتوای کاملتون

      دنیا چاپ مدیر کل خرداد 7, 1401 پاسخ

      با سلام
      بسیار خرسندیم که مورد رضایت شما واقع شده است.