دنیا چاپ

یک کاتالوگ خوب چه ویژگی هایی دارد؟ 5 ویژگی اصلی

یک کاتالوگ خوب چه ویژگی هایی دارد؟ 5 ویژگی اصلی

اگر شما کسب‌وکاری را شروع کرده‌اید و محصول و خدماتی را به مشتریان‌تان ارائه می‌دهید، حتما طراحی یک کاتالوگ اثرگذار، به کسب‌‌وکار شما کمک خواهد کرد. طراحی یک کاتالوگ خوب می‌تواند به عنوان ابزاری قدرتمند و دستیاری موثر در فروش و بازاریابی به کمک شما بیاید و اگر اصول طراحی کاتالوگ به خوبی رعایت شود، می‌تواند منجر به خرید محصولات و خدمات شرکت شما شود. البته گاهی طراحی کاتالوگ تبلیغاتی به عنوان ابزاری برای نشان‌دادن اعتبار برند هم به کار می‌رود.
برخی ویژگی‌ها است که اگر در چاپ کاتالوگ تبلیغاتی رعایت شود نتیجه بهتر و بیشتری می‌گیرید. با دنیا چاپ همراه باشید تا ویژگی‌های یک کاتالوگ خوب را برای تبلیغ کسب‌وکارتان بشناسید.

پنج ویژگی‌ کاتالوگ خوب

1- تصاویر کاتالوگ باید باکیفیت و واقعی باشند.

بزرگان برندسازی به این نکته توجه می‌کنند که مشتریان با تصاویر باکیفیت به وجود می‌آیند و تصمیم به خرید می‌گیرند پس کاتالوگ خوب در جذب مشتری بسیار موثر است. و در واقع مشتریان تصویر را می پسندند و می خرند. هرچقدر تصاویر کاتالوگ با کیفیت و قابل اعتمادتر باشند توجه بیشتری را به خود جلب می‌کنند و درنهایت منجر به خرید می‌شوند.

2- از قالب‌های منظم استفاده کنید.

  • در طراحی کاتالوگ‌ خوب، Layout صفحات در میزان جذابیت بصری یک کل ِ سازمان یافته از دید مخاطبان می‌تواند بسیار موثر باشد. به این معنی که هر چه میزان نظم کلیه‌ی المان‌ها در کنار هم بیشتر باشد مخاطبان ارتباط بهتری با طرح برقرار می‌کنند.
  • لایوت صفحات شما نباید بسیار متنوع باشد. مخاطب شما باید یونیفرم و قاعده لایوت شما را به راحتی کشف کند تا بتواند مفاهیم و تصاویر را با آرامش بصری هر چه بیشتر درک نماید.
  • سعی کنید در طراحی صفحات داخلی کاتالوگ، دو صفحه روبروی هم را به هم متصل کنید. اینکه بخشی از طرح، از یک صفحه به صفحه روبرو کشیده شود حس بصری بهتری در دید مخاطب به وجود می‌آورد.

3- به جای Bullet ها از آیکون استفاده کنید.

یکی دیگر از ویژگی‌های کاتالوگ خوب، استفاده از اینفوگرافیک‌ها و آیکون‌ها می‌باشد. به کار بردن آیکون‌های ساده، فلت و مرتبط می‌تواند به فهم آسان و سریع مطالب شما توسط مخاطبان کمک کند، کاتالوگ شما را تصویری‌تر کرده و حرکت کردن چشم در صفحه را بیشتر می‌کند. تلفیق تصاویر واقعی و آیکون‌ها می‌تواند اثر کاتالوگ را بر مشتری دو چندان کند.
استفاده‌ی بی‌رویه از تصاویر وکتور و آیکون‌ها هم می‌تواند فضایی غیرواقعی و کسل‌کننده را برای مخاطبان شما ایجاد کند پس تعادل را رعایت کنید.

4- موارد مهم را خارج از صفحه، و در حاشیه قرار دهید.

خوانندگان معمولاً ابتدا بالا و سمت راست را نگاه می‌کنند و سپس صفحه را به سمت دیگر جابجا می‌کنند. اگر چیزی جذاب مشاهده نکنند، صفحه را ورق می‌زنند. بنابراین جذاب‌ترین محصولات خود (که معمولاً کالاهایی هستند که بیشترین سود را دارند) را در گوشه‌های بالایی بیرونی قرار دهید که توجه بیشتری را به خودشان جلب کنند.

5- دسترسی به مطالب راحت باشد.

یکی دیگر از ویژگی‌های یک کاتالوگ خوب این است که باید اطلاعات و عکس‌ها به نحوی باشند که مخاطب بتواند خیلی راحت به آن چیزی که مد‌نظرش است را پیدا کند. مثلا برای دریافت اطلاعات از یک محصول مجبور نباشد همه صفحات را ورق بزند.

کلام پایانی

کاتالوگ‌ها ابزاری هستند که شرکت‌ها توسط آن، می‌‌توانند به فروش بیشتری برسند. کاتالوگ نشان دهنده‌ی برند و محصولات شما است. کاتالوگ یک پل ارتباطی بسیار عالی بین شما و مشتریان است. وقتی که مشتریان این امکان را ندارند که حضوری در مورد محصولات تولیدی شما سوالی بپرسند می توانند با مراجعه به کاتالوگ شما و بررسی دقیق محصولات به جواب سوالات‌شان برسند.

  • اگر به دنبال یک کاتالوگ خوب برای معرفی محصولات و کسب و کارتان هستید، دنیاچاپ بهترین گزینه برای طراحی و چاپ کاتالوگ مدنظر شما است.
  • همچنین اگر به‌دنبال کسب اطلاعات بیشتری درخصوص طراحی کاتالوگ‌هایتان هستید، می‎‌توانید سایر مقالات کاتالوگ را بررسی کنید.
  • و البته که اگر کمی با فتوشاپ آشنایی داشته باشید، خودتان می‌توانید از طرح‌های لایه باز کاتالوگ، یکی را انتخاب کرده و کاتالوگی جذاب برای کسب‌وکارتان تدارک ببینید.

دیدگاه‌ها (2)

  • دیدگاه های فینگلیش تایید نخواهند شد.
  • دیدگاه های نامرتبط به مطلب تایید نخواهد شد.
  • از درج دیدگاه های تکراری پرهیز نمایید.

*
*

    نفیسه مهمان خرداد 7, 1401 پاسخ

    لطفا نمونه هایی از طرح های لایه باز کاتالوگ هم در سایت قرار دهید. تشکر

      دنیا چاپ مدیر کل خرداد 7, 1401 پاسخ

      با سلام
      شا می توانید برای دانلود طرح های لایه باز کاتالوگ و یا ثبت سفارش خدمات کاتالوگ اقدام نمایید.