دنیا چاپ

تاثیر تراکت در تبلیغات چیست؟

تاثیر تراکت در تبلیغات چیست؟

در این مقاله از دنیا چاپ به تاثیر تراکت در کسب‌وکارها خواهیم پرداخت و عوامل موثر برای دریافت بازخورد بهتر از تراکت‌ها را بررسی خواهیم کرد. تراکت، کاغذ کوچکی است که به منظور اطلاع رسانی درباره‌ی یک رویداد، معرفی یک محصول و یا خدمات، چاپ می‌شود. تراکت‌ها سایز ثابتی ندارند اما رایج‌ترین آن‌ها سایز A5 است. حتما بارها برای شما هم اتفاق افتاده که تراکتی را از دست یکی از پخش کننده‌ها در خیابان دریافت کنید، یا یک تراکت را که به دیوار نصب شده مطالعه کنید و یا آن را از جعبه پست منزل و محل کار خود بردارید و در نهایت این تراکت‌ها نظر شما را جلب کرده و شما را به سمت خرید محصول یا خدماتی سوق دهد.
تراکت، اولین و کم هزینه‌ترین روش‌ تبلیغاتی است که مورد استفاده شرکت‌ها برای تبلیغات کسب‌وکارشان قرار گرفته‌است. تاثیر تراکت را می‌توان با دربرداشتن تعدادی جمله، تصویر زیبا در نگاه مشتری دو چندان کرد.

عوامل موثر در تاثیر تراکت

اصول تهیه و توزیع تراکت

تراکت‌، دارای فرآیندی مثل تهیه، چاپ و پخش است. هر چه میزان آشنایی با این فرآیند کامل‌تر باشد تاثیر تراکت بیشتر است. نکته‌ای که بعد از طراحی تراکت و چاپ آن، مهم است چگونگی پخش صحیح همراه با برنامه‌ی از پیش تعیین شده است. مواردی مثل شناسایی بازار هدف، مکان و روش صحیح پخش تراکت متناسب با نوع کسب‌و‌کار و همچنین داشتن یک جدول زمان‌بندی‌ شده جهت پخش تراکت‌ها به صورت مداوم نکته‌ی موثری خواهد بود.
در برخی موارد ممکن است دریافت تاثیر تراکت کمی زمان‌بر باشد اما باید توجه داشت که یک تراکت حرفه‌ای پس از گذشت زمانی کوتاه، شما را به هدف مورد نظرتان خواهد رساند. از مزایای تبلیغات مداوم، این است که با هربار چاپ تراکت و پخش آن می‌توان بازخوردهای پیشین را بهبود بخشید.

شناخت مخاطبین هدف

یکی از موارد بسیار مهم در تاثیر تراکت، شناسایی مخاطبین و بازار هدف مورد نظر با توجه به نوع کسب‌و‌کار است. هرچه در این مبحث با قدرت بیشتری پیش بروید بدون شک نتیجه مطلوب‌تری دریافت خواهید کرد. در فرآیند شناخت مخاطبین مورد نظر باید مواردی همچون رنج سنی و جنسیت مخاطبین را در نظر گرفت.همچنین مکان مناسب پخش تراکت را مورد توجه قرار دهید.
به عنوان مثال تبلیغات تراکتی برای آموزشگاه برگزارکننده کلاس‌های کنکور در نزدیکی مدارس برای مخاطبینی که به این موضوع نیاز دارند بسیار کاربردی خواهد بود. عدم توجه به جامعه‌ی مخاطبین، علاوه بر اتلاف زمان و هزینه‌، نتیجه‌‌ی مطلوبی هم به دنبال نخواهد داشت.

زمان و مکان مناسب پخش تراکت

توزیع تراکت در زمان و مکان نامناسب می‌تواند به راحتی منجر به هدر رفتن آن شود. بنابراین برای تاثیر تراکت، بهتر است که در ابتدا زمان و محل متناسب با نوع کسب‌و‌کار با توجه به حضور افرادی که می‌توانند به مشتری‌های واقعی بدل شوند را به درستی بررسی کرد.
در کنار اهمیت موضوع محل مناسب پخش یک تراکت، زمان تبلیغات هم مهم است و با نوع کسب‌و‌کار رابطه مستقیمی دارد. برای مثال برای یک قالیشویی، بهترین زمان تبلیغات فصل بهار و تابستان خواهد بود و مطمئنا نظر بیشتری را نسبت به فصول بارندگی به خود جلب می‌کند.

روش‌های مختلف پخش تراکت

یکی دیگر از عوامل موثر در تاثیر تراکت روش پخش و توزیع آن است. از جمله آن‌ها، می‌‎توان به موارد ذیل اشاره کرد.

  • پخش تراکت بین عموم مردم در معابر و نمایشگاه‌‎ها
  • چسباندن تراکت در معابر، درب منازل و مغازه‌ها
  • پخش تراکت به صورت خودرو به خودرو
  • پخش تراکت در سازمان‌های تجاری و شرکت‌ها

کلام پایانی

قطعا برای اینکه بتوانید افزایش فروش در کسب‌وکار و حرفه خود ایجاد کنید، باید دیده شوید. یکی از راه‌هایی که می‌توانید، محصول و یا خدمات خود را به مشتریان معرفی کنید تراکت است. دنیاچاپ، تراکت‌های شما را در اندازه‌های استاندارد و با فونت‌های زیبا و جذاب طراحی می‌کند تا شما بتوانید پیشرفت روزافزون را در کسب‌وکارتان مشاهده کنید.

  • بنابراین اگر به دنبال یک تراکت حرفه‌ای برای کسب‌وکارتان هستید، دنیاچاپ بهترین گزینه برای طراحی و چاپ تراکت مدنظر شما است.
  • همچنین اگر به‌دنبال کسب اطلاعات بیشتری درخصوص طراحی تراکت‌هایتان هستید، می‎‌توانید سایر مقالات تراکت را بررسی کنید.
  • و البته که اگر کمی با فتوشاپ آشنایی داشته باشید، خودتان می‌توانید از طرح‌های لایه باز تراکت، یکی را انتخاب کرده و تراکتی جذاب برای کسب‌وکارتان تدارک ببینید.

دیدگاه‌ها (2)

  • دیدگاه های فینگلیش تایید نخواهند شد.
  • دیدگاه های نامرتبط به مطلب تایید نخواهد شد.
  • از درج دیدگاه های تکراری پرهیز نمایید.

*
*

    سجاد مهمان خرداد 7, 1401 پاسخ

    سلام قیمت چاپ تراکت تیراژ پایین را میخواستم.

      دنیا چاپ مدیر کل خرداد 7, 1401 پاسخ

      با سلام
      برای مشاهده‌ی قیمت چاپ تراکت به لینک درج‌شده مراجعه کنید.