دنیا چاپ

اهمیت بروشور در کسب و کار

اهمیت بروشور در کسب و کار

بروشور برگه‌ای چند لتی یا یک کتابچه‌ی چندصفحه‌ای است که به‌وسیله‌ی آن کالا یا خدمات هر کسب‌وکاری معرفی می‌شود. معادل فارسی کلمه بروشور، کالانما است. منظور از بروشور این است که یک شرکت در بروشور کالای خود را به‌طور جامع و کامل اما در فرصتی بسیار کوتاه به فروشنده معرفی می‌کند.
اهمیت بروشور در بازاریابی موضوعی بسیار مهم و حیاتی است و برای تبلیغ و دیده شدن کسب‌وکار به شمار می‌رود. با ظهور بازاریابی دیجیتالی و تبلیغات از طریق شبکه‌های رسانه‌های اجتماعی، هنوز استفاده از بروشور برای بازاریابی شما سودمند است و همچنان بازخوردی مناسب و راهبردی در تبلیغ حرفه شما به شمار می‌رود. با دنیا چاپ همراه باشید تا با 3 معجزه و اهمیت بروشور در کسب‌وکارتان آشنا شوید.

اهمیت بروشور در کسب‌وکار

1- اثرگذاری بیشتر بر مشتری

بروشور چیزی است که مردم می‌توانند آن را لمس کنند، مدت‌ها نگه‌دارند و به دیگران نشان بدهند. بروشور این امکان را به مشتریان می‌دهد تا به‌طور مستقیم با شما و کسب‌وکارتان آشنا شوند. شاید تبلیغات اینترنتی گسترده‌تر باشد اما کاربرد و اثر بروشور جایگاه متفاوتی دارد. داشتن یک بروشور به‌صورت فیزیکی به اطلاعات داخل آن معنای بیشتری می‌دهد و توجه مشتریان را بیشتر از تبلیغی که در وب‌سایت‌ها مشاهده کنند، جلب می‌کند. دسترسی به بروشورها آسان‌تر است چراکه اگر می‌خواهید اطلاعات بروشور را دوباره بخوانید یا آن را به یکی از دوستان خود منتقل کنید، تنها کاری که باید انجام دهید این است که آن را از کمد بیرون بیاورید و به او نشان دهید درحالی‌که پیدا کردن و یافتن یک آگهی در وب ممکن است دشوار و وقت‌گیر باشد.

2- بروشور بیانگر تجارت شما (اهمیت طراحی و چاپ)

ظاهر زیبا و جذاب یک بروشور همه‌چیز است. بروشور اطلاعات زیادی در مورد تجارت شما به مشتری می‌دهد. کاربرد بروشور در حقیقت نشان دادن نمایشی از کارهای شما در نگاه اول است. اگر شما یک بروشور جذاب را به مشتری خود تحویل دهید احتمال خرید از شما بسیار زیاد می‌شود، و مشتری به‌طور خودکار از تجارت شما ایده می‌گیرد و کسب‌وکار شما در خاطرش می‌ماند. پس متوجه میشویم که طراحی بروشور از درجه اهمیت بالایی برخوردار است.
بروشوری باکیفیت بالا دور ریخته نمی‌شود و در صورت نیاز مشتری، به کسب‌وکار شما به آن رجوع می‌کند. دقت داشته باشید مشتریان شما کیفیت کاغذ، چاپ و مطالب را درک می‌کنند و با اتکا به این موارد در مورد اعتبار شما تصمیم‌گیری می‌کنند. بنابراین کیفیت چاپ بروشور هم بسیار بااهمیت است.

3- برند سازی

ازآنجاکه بروشور شما متعلق به شماست، باعث برند سازی شما می‌شود و برند شما به گوش و چشم مخاطب آشناتر می‌شود. شما می‌توانید از طریق بروشور کسب‌وکارتان را تبدیل به یک برند معروف کنید و تمام اطلاعات موجود در بروشور مثل تبلیغات شرکت، محصول یا خدمات شما در بروشورهای تبلیغاتی شما درج می‌شود تا شما به‌درستی به مخاطب خود گزارش کار دهید.

کلام پایانی

بازاریابی از طریق بروشور از بسیاری جهات مؤثر است. دقت داشته باشید که توزیع بروشور ازنظر هزینه ارزان بوده و شما می‌توانید به‌طور خاص بازار ایده آل خود را هدف قرار دهید و به آن برسید. اهمیت بروشور تبلیغاتی در اصل شناخت بیشتر شما و برجسته شدن نوع تبلیغات شماست. گروه تخصصی دنیا چاپ با تجربهٔ چندین ساله در عرصهٔ چاپ ِ انواع تبلیغات می‌تواند بروشوری مناسب برای کسب‌وکار شما طراحی کرده و در راستای پیشرفت کاری شما بسیار اثرگذار باشد.

  • بنابراین اگر به دنبال یک بروشور حرفه‌ای برای کسب‌وکارتان هستید، دنیا چاپ بهترین گزینه برای طراحی و چاپ بروشور ِ مدنظر شما است.
  • همچنین اگر به‌دنبال کسب اطلاعات بیشتری درخصوص طراحی بروشورهایتان هستید، می‎‌توانید سایر مقالات بروشور را بررسی کنید.
  • و البته که اگر کمی با فتوشاپ آشنایی داشته باشید، خودتان می‌توانید از طرح‌های لایه باز بروشور، یکی را انتخاب کرده و بروشوری جذاب برای کسب‌وکارتان تدارک ببینید.

 

دیدگاه‌ها (2)

  • دیدگاه های فینگلیش تایید نخواهند شد.
  • دیدگاه های نامرتبط به مطلب تایید نخواهد شد.
  • از درج دیدگاه های تکراری پرهیز نمایید.

*
*

    زهرا توحیدی مهمان خرداد 7, 1401 پاسخ

    سلام
    ببخشید یکی سوالی داشتم.
    تفاوت بروشور و کاتالوگ چی هستش؟

      دنیا چاپ مدیر کل خرداد 7, 1401 پاسخ

      با سلام
      معمولاً بروشورها لیستی از اقلام هستند. این در حالی است که کاتالوگ شامل توصیف‌های بیشتر از محصول و برند است. و همچنین کاتالوگ‌ها معمولاً تعداد صفحات بیشتری دارند.